מה בעצם קרה?
אפל השיקה תוכנית שירות לכל מחשב אשר חווה את תקלת הפלקסגייט (FlexGate) .
תוכנית השירות הינה לתיקון חינם למחשבי מקבוק פרו (MacBook Pro) גם הדגם הרגיל וגם הטאצבר משנתון 2016, לכל מי שרכש את הדגם שהושק באוקטובר 2016.
הכל החל בינואר 2019 שאחד ממשתמשי המקבוק פרו פתח עצומה ובה ביקש שיגיב כל מי שחווה את תקלת אפקט תאורת הבמה (Stage Light) , או לחילופין שתאורת המסך נכבת לגמרי בזווית מסויימת.
נמצא כי הסיבה לתקלה זו הינו כבל פלקסגייט קצר מידי שעם הזמן נפתח בעקבות סגירה ופתיחה של המסך עד שנוצרת תקלת חיבוריות.
במקבוקים משנת 2018 פתרו את התקלה בכך שהשתמשו בכבל ארוך יותר.
יצאה הודעה של Apple בתאריך 22.5.19, כי "ייתכן כי במספר מצומצם של מחשבי Macbook Pro "13 עלולה להתקיים תקלה בתאורה האחורית של המסך שהפסיקה לעבוד או שתגרום להופעת ״כתמים״ בהירים בחלק התחתון של המסך"
איזה דגם מקבוק נכלל בריקול?
לחצו על לוגו התפוח , לחצו על “אודות Mac זה”.
במסך הראשי של החלון שנפתח תוכלו להסתכל איזה דגם יש לכם, אם רשום לכם:
MacBook Pro, 13 inch. 2016, 4 thunderbolt, 3 ports
MacBook Pro, 13 inch. 2016, 2 thunderbolt, 3 ports
אז ככל הנראה שהמקבוק שלכם זכאי להחלפה.
אם המכשיר שלכם זכאי לשירות במסגרת תנאי התוכנית יוחלף לו המסך.
תכנית זו תקפה עד לתאריך 21.5.2021 או במשך 4 שנים מעת רכישת המחשב, האחרון מבין השניים.
מה עושים מכאן?
אחרי שווידאתם שהמקבוק שברשותכם זכאי לתוכנית השירות – ריקול צרו קשר עם מעבדות היבואן לצורך החלפת המסך ללא עלות.